Nie ma prawdopodobnie mężczyźni i kobiety, która nie lubiłaby dostawać prezentów – nawet najbardziej drobny upominek sprawia, że czujemy się lepiej, mamy lepszy humor i bardziej pozytywnie patrzymy na świat. Nasz perfekcyjny humor przenosi się także na osobę, od której taki prezent dostaliśmy. Aktualnie ten psychologiczny aspekt wykorzystują specjaliści od reklamy i marketingu – wręczając nam upominki reklamowe niejako związują nas ze swoją firmą i sprawiają, że kojarzy się nam ona pozytywnie, jako coś dobrego i atrakcyjnego.

Niestety pod tym względem człowiek jest bajecznie podatny na manipulację i łatwo nim stresować, co jest skrzętnie wykorzystywane w różnego rodzaju kampaniach reklamowych, zachęcających do kupna danego towaru albo skorzystania z jakiejś usługi. Nawet najprostszy trik polegający na tym, że gadżety reklamowe są dodawane do już zakupionego produktu (na przykład. gratisowa koszulka, maskotka, etc.) powoduje, że sprzedaż może się nawet wielokrotnie zwiększyć. Szczególne pole do popisu mają marketingowy w okresach świątecznych oraz dodatkowo pod koniec roku, gdzie popularnymi gadżetami są głównie kalendarze na przyszły rok. W współzależności od zamówienia, producent kalendarzy może wybić na nich logo firmy, która posiada być promowana albo zaopatrzyć je w zdjęcia popularnych przedmiotów, które są przez nią sprzedawane. To niewiarygodnie skuteczny metodę na to, by reklama była widoczna przez cały rok – w końcu kalendarz wisi w widocznym miejscu, a konsument pośrednio lub bezpośrednio utrwala sobie w świadomości logo i markę, po którą potem bezwiednie sięga w sklepach.

Sprawdź również: Studiosiedem – kalendarze książkowe.

Comments are closed.

Post Navigation